Železniční tratě mají velké množství výhod i nevýhod. Které z následujících tvrzení o železnicích je pravdivé?

Ano! Ne!

Lokomotiva 387.0 - Mikádo

Lokomotiva 387.0, které se přezdívalo „Mikádo“ je původně rychlíková parní lokomotiva, která byla vyráběna mezi roky 1926-1937. Celkem bylo vyrobeno 43 kusů v pěti výrobních sériích. Každá série přinesla této lokomotivě nějaké technické vylepšení a postupně se zvyšovala celková úroveň konstrukce. Přezdívku „Mikádo“ si tato lokomotiva vysloužila díky svému krátkému komínu. Dosahovala maximální rychlosti okolo 120 km/h.

„Mikáda“ jezdila zejména na hlavních tratích mezi Prahou, Bratislavou a dalšími velkými československými městy. V období druhé světové války zajížděly dokonce až do Drážďan nebo Vídně. Po skončení války byly postupně vyráběny účinnější rychlíkové lokomotivy. Lokomotivy typu 387.0 se tedy přesunuly na tratě pro osobní vlaky, kde sloužily až do 70. let 20. století.