Objevování, posouvání hranic a objevitelských duch lidstva je hnací silou vývoje našeho druhu. Díky schopnosti přizpůsobit se a jít dál jsme si otevřeli cestu k moderní civilizaci. Dalším logickým krokem, který nám otevírá neuvěřitelné možnosti, nabízí nové zdroje a naplňuje přirozenou lidskou touhou objevovat, je expanze do kosmického prostoru. Kosmonautika je poháněna právě touto hnací silou, která váže schopnosti překonávat sama sebe a umět se přizpůsobit. Od prvních letů nad hranici atmosféry naší rodné planety, po přistání člověka na Měsíci a naší současnou snahu udržet se trvale v kosmickém prostoru, stála za vším úžasná lidská touha posouvání hranic! Kosmonautika je výkladní skříní technologií, schopností a organizace, kterou člověk zvládne.

Současné výzvy kosmonautiky, kterými jsou dlouhodobé kosmické lety, kolonizace vesmíru, Mars a Měsíc, stojí na základech znalostí, které položilo předchozích sedmdesát let vývoje. Jak vlastně funguje raketa? Jaké palivo je nejlepší? A existují lepší způsoby, jak dosáhnout kosmického prostoru? Nejen na tyto otázky vám odpoví videa v bloku kosmonautika. Nové poznání a rozhled nám pak zpětně může pomoct zlepšit život na Zemi a díky novým technologiím vyvinutým pro přežití člověka v nehostinných prostředích ostatních těles, můžeme pomoct zlepšit podmínky, které vytváříme na naší planetě.